Online adverteren betekent over het algemeen, adverteren binnen Google

Google heeft namelijk in Nederland een marktaandeel van ongeveer 93%. Maar ook op Bing, Yandex en Baidu hebben wij succesvolle campagnes gedraaid. We zien hier dat vooral op zeer specifieke doelgroepen goede resultaten te behalen zijn. Onze filosofie is dat je als adverteerder daar moet zijn, waar je potentiële klanten zijn. Ongeacht welk platform dat is.

Wat bieden wij?

Wij bieden onze klanten een performance based samenwerking aan op het gebied van online marketing. Geen hoge tarieven en ingewikkelde campagnebudgetten, maar samen op basis van het resultaat profiteren. Een gedegen en gepassioneerde aanpak van al jouw online activiteiten. Gedreven door resultaat met een pragmatische inslag. Bij Prodos houden we niet van lange ingewikkelde communicatielijnen, wij houden van korte directe lijnen. Zo richten we ons op resultaat. Schouder aan schouder.

Graag sparren we een keer over de mogelijkheden die deze samenwerking kan bieden voor jouw organisatie. Neem daarom gerust contact met ons op!

De rol van SEA in de klantreis

Zoekmachine adverteren is een zeer relevant kanaal in de gehele klantreis, omdat het op verschillende momenten in de beslissingsfase van de doelgroep waarde toevoegt. Het is niet alleen een uitstekend kanaal om in contact te komen met potentiële klanten die al op zoek zijn, het ondersteunt ook het effect van de inzet van andere kanalen. Het is heel gebruikelijk dat een potentiële klant, na het zien van een advertentie via bijvoorbeeld Facebook, alsnog op de website terechtkomt via een advertentie in de zoekmachine. Zoekmachine adverteren speelt in zowel de think- als do-fase een belangrijke rol.

Zoekmachine adverteren: Hoe gaan wij te werk?

  1. Verwachting in kaart brengen

    In de eerste fase brengen we de verwachtingen die je van het marketingtraject hebt in kaart. Vervolgens komen we samen tot concrete doelstellingen waar we ook samen naartoe kunnen werken. Die doelstellingen stemmen we af op de verschillende kanalen die wij online voor je inzetten.
  2. Doelgroep bepalen

    Jij hebt als geen ander een beeld van je doelgroep. Op basis daarvan gaan wij het zoekgedrag van die doelgroep in kaart brengen, waarna de doelgroep concreet gemaakt wordt.
  3. Vaststellen budget

    Vaak heb je als organisatie een goed idee welk marketingbudget je wilt gebruiken voor online campagnes. Wij kunnen helpen door een concrete inschatting te geven van de gemiddelde kosten per bezoeker. Op basis van deze gegevens kan er een budget worden vastgesteld. Ook kijken we kritisch naar de verschillende benaderingen. Zo kunnen we je ook een inschatting geven van de verwachte kosten per verkoop of per bereikt aantal personen.
  4. Opbouwen en optimaliseren

    Wij hebben de ervaring in huis om online campagnes op te zetten van alle formaten te bouwen en te optimaliseren voor de zoekmachines Google, Bing, Yandex en Baidu. Daarnaast zetten we het displaynetwerk in voor remarketing om de bezoekers nogmaals te kunnen bereiken.
  5. Rapportage

    Wij realiseren ons goed dat zoekmachine marketing niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarom analyseren wij doorlopend de resultaten. Deze resultaten rapporteren wij in begrijpelijke en goed leesbare taal, waar de kosten en baten inzichtelijk worden gemaakt.

Content

De juiste content speelt een zeer belangrijke rol in het overtuigen van de doelgroep. Wij weten als geen ander wat werkt. Daarom adviseren wij je graag welke banners, afbeeldingen of video’s jij het best in kunt zetten. Ook kunnen wij ze in huis volledig op maat voor je ontwikkelen. Zo heb jij één partner die volledig ontzorgt.

Wat kan Prodos voor jou betekenen?

Wil jij met jouw website hoog in Google staan, wanneer men op zoek is naar jouw product of dienst? Neem dan contact op met één van onze zoekmachine experts.

Let's Talk!