Wat is feed management?

Feed management is het verzamelen en geautomatiseerd doorzetten van de product database van een website. Een data feed is dan ook het exportbestand van de product database. Dit geautomatiseerde bestand omvat de actuele informatie van de producten. Denk hierbij aan de producten zelf, de omschrijving, prijzen en huidige voorraad. Dit bestand kan verspreid worden op specifieke, feed-gebaseerde kanalen. Het grote voordeel hiervan is dat actuele productinformatie van de webshop automatisch wordt doorgestuurd naar de verschillende kanalen.

Voordelen feed management

Het inzetten van meerdere kanalen met behulp van de product feed brengt veel voordelen met zich mee. Een belangrijk voordeel is dat productinformatie over alle kanalen hetzelfde is. Wordt productinformatie in jouw webshop geüpdatet? Geen probleem, want met feed management wordt die informatie ook doorgezet naar alle kanalen die zijn aangesloten op de feed.

Daarnaast zorgt een goede data feed bij het bereiken van een groter publiek omdat deze eenvoudig ingezet kan worden op andere kanalen in andere landen. Het resultaat: meer omzet door efficiëntere inzet van de verschillende online verkoopkanalen.

Welke kanalen zijn geschikt?

De product feed kan ingezet worden om productinformatie te exporteren naar een groot aantal kanalen. De feed maakt het mogelijk om het sturen van productinformatie te automatiseren. Zo kun je de data feed gebruiken voor de volgende kanalen:

  • Google Shopping
  • Facebook Ads
  • Marktplaatsen zoals: Amazon, Bol.com en Ebay
  • Vergelijkingssites zoals: Beslist.nl, vergelijk.nl, kieskeurig.nl en Tweakers.net
  • Display remarketing
  • Affiliate marketing.

Hoe gaan wij te werk?

  1. Inventarisatie

    Onze data feed specialisten zorgen dat de huidige beschikbare feed geoptimaliseerd wordt. Dit is belangrijk omdat alle informatie up-to-date en correct moet zijn. Daarnaast voorzien zij de feed van de juiste specificaties en zorgen ze dat de productdata zo uitgebreid mogelijk is.
  2. Strategie

    Bij het kiezen van de juiste kanalen is het belangrijk om te kijken naar jouw strategie. Samen met onze specialisten bepalen we welke kanalen het best aansluiten bij jouw doelstellingen.
  3. Inzetten van de feed

    Elke feed moet aangepast worden aan het kanaal waaraan het gekoppeld zal worden. Het is tenslotte belangrijk dat alle informatie juist wordt weergegeven.
  4. Optimalisatie & onderhoud

    Het is belangrijk om voortdurend de data te analyseren en te optimaliseren. Zo zorgen we altijd voor de beste resultaten.

Channable

Voor het feed management maken wij gebruik van Channable, de gemakkelijkste koppeling tussen jouw CMS en vergelijkingssites, affiliate netwerken en marketplaces. Wij zijn officieel partner van Channable en deze tool helpt heel effectief bij het ontwikkelen en optimaliseren van jouw data feed. Daarmee ben je in staat om veel gemakkelijker te adverteren. Ook wordt jouw assortiment vanuit één plek automatisch aangepast. Hierdoor heb je altijd op elk kanaal of site een actueel aanbod en is je informatie altijd up to date.

Wat kan Prodos voor jou betekenen?

Ben jij benieuwd of jouw feed in orde is? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van feed management voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Let's Talk!