Wat is performance marketing?

Onze definitie van Performance marketing is het inzetten van marketing activiteiten met een duidelijke focus op resultaat. Een performance marketing campagne heeft altijd een duidelijke doelstelling met bijbehorende KPI’s die voor het starten van de campagne in overleg bepaald zijn en gedurende de campagnes door de marketeers gemonitord en geoptimaliseerd worden. 

KPI’s en doelstellingen

Voorbeelden van KPI’s en doelstellingen van een resultaatgerichte campagne kunnen zijn:

  • Doel: Het behalen van verkopen
    • KPI: Kosten per verkoop
    • KPI: Aantal verkopen
    • KPI: Return on ad spend
    • KPI: Profit on ad spend
  • Doel: Het genereren van leads
    • KPI: Kosten per lead
    • KPI: Aantal leads
    • KPI: Kwaliteit van de lead (op basis van lead kwalificatie)

Afrekenen op basis van performance

Een ontwikkeling die wij in 2016 bij het opstarten van Prodos zagen was dat naast de groei in interesse in performance marketingcampagnes steeds meer bedrijven wilden afrekenen op basis van het resultaat uit deze campagnes. In plaats van als vergoeding een percentage van het budget te nemen of een uurtarief is de beloning deels of volledig gebaseerd op het geleverde resultaat. Zo zijn de kosten volledig variabel en bewegen deze mee met het succes van de campagne zodat je als bedrijf altijd je kosten onder controle hebt. 

Meer weten over of performance marketing en afreken op basis van resultaat voor jouw bedrijf interessant is? Neem gerust contact op met een van onze Growth Experts via het formulier of telefoonnummer op onze website.