Je vertrekpunt

We starten met een businesscase. Dit is het vertrekpunt. Hierin bepalen we met elkaar welke doelen en ambities er zijn en hoe je inzichten in groei creeërt. Dit onderbouwen met financiële inzichten om het project en de investering te kunnen rechtvaardigen. Na het succesvol vormgeven van de businesscase is het tijd om de juiste bouwstenen te definieren om succesvol aan de slag te gaan.

Bepalen van de juiste bouwstenen

Succesvolle online groei kan gedefinieerd worden door zeven bouwstenen. Door deze bouwstenen voor jou te bepalen en in te vullen ontwikkelen we een blauwdruk voor jouw succesvolle online groei. Welke bouwstenen dat zijn? Organisatie & dienstverlening, Klanten en klantwaarde, cross- en upselling, website en conversie, bestaande verkeer, bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.

Op basis van jouw ambities en de beschikbare middelen bepalen we daarna het vertrekpunt, hoe we focus gaan behouden en wat de verwachte resultaten gaan zijn. Dit verwerken we in een roadmap. Hierin staat centraal hoe we succesvol kunnen bouwen aan omzetgroei, wat de rol is van de klantreis en welke activiteiten er gedefinieerd zijn.

Het groeiplan

Om succesvol te kunnen bouwen aan consistente en structurele omzetgroei is het belangrijk om te weten aan welke knoppen je moet draaien. Als start-up is het belangrijk om niet alleen de acquisitie van nieuwe klanten goed in te richten, maar ook om een goede basis neer te zetten voor de monetisatie. Met andere woorden hoe zorgen we ervoor dat klanten na een eerste order regelmatig terugkomen. Dit geeft ook een ander perspectief op je acquisitiebudget. Met behulp van tooling zetten we een automatisch proces op, waarmee we de totale klantwaarde (CLV) maximaliseren.

Ook is het belangrijk om een structureel proces op te zetten waarmee de website continu verbeterd wordt. We sturen hierbij op meer resultaat vanuit het bestaande verkeer.

De volgende stap is het in kaart brengen van de verschillende klantreizen en de daarbij behorende funnels. Door goed inzicht te hebben in alle stappen kunnen we sturen op groei over alle kanalen en activiteiten. Zo bepalen we de verdere invulling van de activiteiten. Van uitingen, content tot aan advertentiebudget. Of het nou gaat om e-mailmarketing of social advertising, het moet waarde toevoegen in de klantreis en structureel bijdragen aan jouw succes.

De juiste activiteiten bepalen

Hoe bepalen we dan die activiteiten? Binnen de verschillende groeiprogramma’s bieden wij een unieke afgestemde aanpak van kanalen en activiteiten. Uitbesteden of zelf doen? Wij denken graag met je mee. Hoe? Samen we bepalen we de aanpak en daarna gaan onze specialisten aan de slag om jouw ambities waar te maken. Dat doen we middels de vier pijlers van online marketing:

Digital marketing

Digital Marketing

Digital marketing is hip and happening. Steeds vaker hoor je die term om je heen en meer en meer bedrijven…

Lees meer

Technologie

Technologie

De techniek en technologie is de fundering van je bedrijf en je online succes. De juiste infrastructuur, software en partners…

Lees meer

Resultaten

Benieuwd naar wie je voorgingen? Bekijk hieronder de cases die voor jou succesvol met ons van start gingen.

Interesse of vragen?

Let's Talk!