Vanaf eind maart dit jaar is het mogelijk om via Google Shopping ook te adverteren in de afbeeldingsresultaten. Dit maakte Google onlangs bekend in onderstaande mail. Google maakt dit mogelijk omdat afbeeldingen een belangrijke rol spelen in het aankooptraject. Zoals te zien is in onderstaande afbeelding is het bij sommige categorieën al geïntegreerd.

Google shopping in de afbeeldingsresultaten

Deze nieuwe feature maakt het dan ook mogelijk om eenvoudig vanuit de shoppingcampagne zichtbaar te zijn met je producten in de afbeeldingsresultaten van de zoekmachine. Dit betekend dat je een prominentere plek kan innemen in de inspiratie en informatiefase van potentiële klanten. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw producten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

De hele mail van Google over de Shopping update lees je hier:

Google Afbeeldingen is nu onderdeel van het zoeknetwerk voor Shopping-advertenties
Hallo,
Google Afbeeldingen is een visueel aantrekkelijk platform dat dagelijks door miljoenen consumenten wordt gebruikt als belangrijk onderdeel van hun aankooptraject. Gebruikers zoeken vaak op Google Afbeeldingen naar inspiratie, instructies, nieuwe producten en afbeeldingen in belangrijke winkelcategorieën zoals mode, woninginrichting en beauty.Daarom integreren we Google Afbeeldingen vanaf eind maart in het algemene zoeknetwerk. Dit betekent dat Shopping-advertenties zoals u ze kent nu automatisch in aanmerking komen* voor weergave in resultaten van Google Afbeeldingen wanneer gebruikers naar relevante zoekwoorden zoeken.

Wat dit betekent voor uw Shopping-campagnes: Al uw Shopping-campagnes komen automatisch in aanmerking* voor weergave in Google Afbeeldingen. Het is niet meer nodig om u aan te melden voor het netwerk van zoekpartners om Shopping-advertenties weer te geven in Google Afbeeldingen.

*Alleen voor Europa: Als u niet zeker weet waar uw advertenties worden weergegeven, kunt u dit navragen bij uw CSS. Als uw advertenties momenteel worden weergegeven in het netwerk van zoekpartners, ontvangt u straks mogelijk minder verkeer via het netwerk van zoekpartners en meer via het zoeknetwerk. Dit komt omdat Google Afbeeldingen eerder deel uitmaakte van het netwerk van zoekpartners. Opmerking: Historisch verkeer van Google Afbeeldingen wordt niet met terugwerkende kracht overgezet van het netwerk van zoekpartners naar het zoeknetwerk. Als uw campagnes momenteel niet zijn aangemeld voor het netwerk van zoekpartners, kunnen uw advertenties vanaf eind maart worden weergegeven in Google Afbeeldingen. U kunt daarom mogelijk 3 tot 10% meer verkeer ontvangen tegen lagere kosten per klik en vergelijkbare conversiepercentages.
Met vriendelijke groet, Team Google Ads