Zoekmachinemarketing in het kort:

Online adverteren draait om relevantie, als adverteerder wil je een potentiële klant de juiste boodschap op het juiste moment laten zien. Hier ligt de kracht van zoekmachinemarketing, want hiermee kun je potentiële klanten benaderen die op dat moment op zoek zijn naar de producten of services die uw bedrijf aanbiedt.

Wat is zoekmachinemarketing en hoe werkt het?

Zoekmachinemarketing heeft betrekking op de betaalde zoekresultaten die je in zoekmachines zoals Google bovenaan de pagina terugvindt, deze zijn te herkennen aan het groene “ad”-label. Deze manier van adverteren werkt volgens een veilingmodel waarbij de partij die de beste combinatie heeft tussen een goed bod, een relevante advertentie en een goed aansluitende pagina, de hoogste positie toegewezen krijgt door de zoekmachine.

Deze berekening maakt de zoekmachine aan de hand van een kwaliteitsscore, het verbeteren van deze kwaliteitsscore is een doorlopend proces en inmiddels een vak apart. Een hogere kwaliteitsscore zorgt ervoor dat een adverteerder met een lager bod toch bovenaan de zoekresultatenpagina kan komen.

Een goed geoptimaliseerde SEA campagne kan dus een hele efficiënte manier zijn om geïnteresseerd bezoekers naar uw website te krijgen.

Zoekmachine-marketing

Het advertentiemanagement systeem van de meeste zoekmachines is zo gemaakt dat het voor iedereen mogelijk is om een advertentiecampagne te starten en mee te doen aan de veiling om een goede plek op zoekmachineresultaten pagina. Het volledig benutten van alle mogelijkheden die het systeem biedt en zorgen dat een campagne efficiënt en  rendabel wordt is echter minder eenvoudig. Dit vergt een hoop ervaring en specialistische kennis over zoekmachines en de techniek achter zoekmachines.

Zoekmachinemarketing betekent over het algemeen; adverteren binnen Google, aangezien deze zoekmachine in Nederland een marktaandeel heeft van ongeveer 93% en dus veruit het meest wordt gebruikt door Nederlanders die op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten.

Maar ook op Bing, Yandex en Baidu hebben wij al succesvolle campagnes gedraaid en zien we dat we vooral op zeer specifieke doelgroepen goede resultaten behalen. Onze filosofie is dat je als adverteerder daar moet zijn waar potentiële klanten zich oriënteren op de aanschaf van producten of diensten, ongeacht welk platform dit is.

Wat kan Prodos voor u betekenen

Bij Prodos hebben we een team met jarenlange ervaring in zoekmachinemarketing campagnes voor klanten uit diverse branches met diverse online doelstellingen en budgetten. Dit team kan uw bedrijf ondersteunen met lokale campagnes opzetten en beheren maar ook internationale campagnes kunt u aan ons overlaten. Daarnaast kan Prodos ook ingezet worden als sparringspartner voor uw eigen in-house online marketing team en bieden wij diverse trainingen op maat aan voor verschillende afdelingen binnen uw bedrijf.

Het grote voordeel van zoekmachinemarketing is dat het vrij snel in te zetten is. Binnen 24 uur kunnen de eerste advertenties verschijnen. Meer weten?

Enthousiast geworden? Kom bij ons op de koffie!