E-mailmarketing

E-mail, blijvend succesvolle communicatie

E-mail is al jaren één van het meest populaire en succesvolle kanaal om je klant of prospect te benaderen. Maar zet jij e-mailmarketing wel op de juiste manier in? Benader jij je klanten wel met de juiste e-mailcampagnes?

Neem contact op

E-mailmarketing

Zo zet jij e-mailmarketing op de juiste manier in

Wij kunnen jouw e-mailcampagne op zo’n manier opzetten dat de ontvanger op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Bij Prodos zijn we specialist op het gebied van online marketing. Wij weten waar je mailing aan moet voldoen om te scoren.

Persoonlijke e-mail marketing

Met e-mailmarketing richt je direct de juiste boodschap aan de juiste persoon. We gebruiken daarvoor het gratis en zeer gebruiksvriendelijke programma Mailchimp. Met Mailchimp kun je de digitale nieuwsbrief vormgeven op de manier zoals jij dat wilt. Maar ook de boodschap echt personaliseren op basis van interesses en met naam en toenaam. Hoe beter de boodschap is afgestemd op de interesses van de ontvanger, des te succesvoller de campagne.

En die campagne kun je ook nog eens meteen delen via social media.

Interactieve nieuwsbrieven

Maar met e-mailmarketing kun je natuurlijk veel meer dan alleen het overbrengen van je boodschap waarmee je conversies binnen haalt. Je kunt ook meer inzicht krijgen in wie er aan de andere kant van de nieuwsbrief zit door je ontvangers bijvoorbeeld een online enquête te sturen. Of verhoog het aantal leads met het opzetten van een actiesite.

De effecten van e-mail marketing meten

Om te checken hoe de nieuwsbrief door jouw doelgroep is ontvangen koppelen we Mailchimp aan Google Analytics. Daarmee krijg je een helder inzicht in hoe de ontvangers op jouw nieuwsbrief hebben gereageerd. Zo kom je te weten welke conversies de e-mailmarketing heeft opgeleverd.

Het spreekt voor zich dat we de nieuwsbrieven responsive maken. Dat wil zeggen dat de nieuwsbrief zich altijd aanpast afmetingen van het scherm.

Waarom e-mailmarketing nog steeds scoort

  • Persoonlijke aandacht
  • De ontvanger heeft zichzelf opgegeven om de nieuwsbrieven te ontvangen. De interesse is er!
  • We kunnen je e-mailcampagne koppelen aan Google Analytics. Zo krijg je een helder inzicht in hoe de campagne het doet.
  • Directe communicatie via de e-mail werkt in bepaalde gevallen beter dan een gedrukte mailing.
  • We maken de nieuwsbrieven responsive, waardoor ze meeschalen met het scherm. Welk (mobiel) apparaat je ontvanger ook gebruikt.

Hoe gaan we te werk?

  1. Bepalen van de doelstellingen

    Eerst bepalen we samen de verwachtingen, doelstellingen en bepalen we de juiste strategie.
  2. Bouwen van het fundament

    In deze fase beginnen we met het bouwen van een solide fundament. We richten je database in en creëren een optimaal design voor je e-mailtemplate zodat je direct een vliegende start hebt.
  3. Opstellen optimalisatieplan

    Samen gaan we de marketingkalender invullen. We werken toe naar een uitgebreide segmentatie en richten effectieve geautomatiseerde e-mailcampagnes. Denk hierbij aan campagnes die geactiveerd worden bij een bepaalde gebeurtenis, zoals een verjaardag.
  4. Optimaliseren

    Continu verrijken we de klantdata en verbeteren de resultaten door slimme A/B-tests.

Wat kan Prodos voor jou betekenen?

Wil je weten of jij e-mailmarketing goed inzet? Of wil je weten wat e-mailmarketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met één van onze specialisten. 

Neem contact op

Ons werk

Dijkhuisletselschade.nl

Dijkhuis Letselschade is een organisatie waar verschillende letselschade advocaten zich richten op het begeleiden van slachtoffers met allerlei vormen van letselschade. Zij onderscheiden zich door expertise te combineren met een persoonlijke aanpak.

Bekijk de website

Varga’s Wines

Varga's Wines biedt wijnen voor de bij haar aangesloten bedrijven. Met deze nieuwe website willen ze ervoor zorgen dat haar klanten online de verschillende wijnen kunnen bestellen. Verder moet de website een visite kaartje zijn voor potentiële klanten. En dat is met de nieuwe website zeker gelukt!

Pink Paradox Europe

Paradox Europe is een nieuwe webshop waar je altijd slaagt voor de mooiste bruid- en avondschoenen en tasjes. Heb je jouw droomjurk gevonden? Maak dan je outfit compleet met een schitterend paar schoenen en bijpassend tasje van het bekende merk Paradox London PINK.

Bekijk de website

Bittiq

Bittiq geeft je meer inzicht in je uitgaven en concrete tips over hoe je kunt besparen op je vaste lasten en abonnementen. Het werkt automatisch, gekoppeld aan je bank. Registreer Simpel overzicht en lagere kosten. Moeiteloos en snel.

Bekijk de website

Dokter.nl

Dokter.nl is één van de grootste gezondheidsplatforms van Nederland, dat al meer dan 15 jaar zorgconsumenten en zorgaanbieders bij elkaar brengt. Het heeft een actieve gezondheidscommunity met gemiddeld 2 miljoen bezoeken per maand.

Bekijk de website

USP Marketing Consultancy

USP Marketing Consultancy is hét toonaangevende marktonderzoeksbureau voor de bouwsector, de installatiesector, de doe-het-zelfsector en de woonsector.

Bekijk de website

ishipit

ishipit is een uniek bezorgplatform, dat het laten kopen, bezorgen en ophalen van bijna alles uit de buurt mogelijk maakt, door gebruikers en ondernemende koeriers aan elkaar te koppelen. Prodos ondersteunt ishipit bij het werven van koeriers en het activeren van gebruikers.

Bekijk de website

Fromanteel Amsterdam

Implementeren van Enhanced Ecommerce om de volledige online funnel van Amsterdams horlogemerk Formanteel meetbaar en inzichtelijk te maken.

Bekijk de website

Bloombaby

Prodos ondersteunt Bloom met het opzetten van de Duitse website en zet onder andere zoekmachinemarketing en social media marketing in om de Duitse doelgroep te bereiken en online verkopen te genereren.

Bekijk de website

Enthousiast geworden?

Wil je met jouw huidige online platform naar een nieuw niveau? Of heb je een idee en wil je een volledig online concept laten ontwikkelen?