Automatisch aanbod op alle kanalen
Producten aanbieden op meer dan 100 kanalen
Slim je rendement vergroten
Eenvoudige bewerking over alle kanalen

Product feed management

Wat is feed management?

Feed management is het verzamelen en geautomatiseerd doorzetten van de product database van een website. Een data feed is dan ook het exportbestand van de product database. Dit geautomatiseerde bestand omvat de actuele informatie van de producten. Denk hierbij aan de producten zelf, de omschrijving, prijzen en huidige voorraad. Dit bestand kan verspreid worden op specifieke, feed-gebaseerde kanalen. Het grote voordeel hiervan is dat actuele productinformatie van de webshop automatisch wordt doorgestuurd naar de verschillende kanalen.

Voordelen

Het inzetten van meerdere kanalen met behulp van de product feed brengt veel voordelen met zich mee. Een belangrijk voordeel is het feit dat productinformatie over alle kanalen hetzelfde is. Wordt productinformatie in jouw webshop geüpdatet? Geen probleem, met feed management wordt die informatie ook doorgezet naar alle kanalen die zijn aangesloten op de feed. Daarnaast zorgt een goede data feed bij het bereiken van een groter publiek omdat deze eenvoudig ingezet kan worden op andere kanalen in andere landen. Het resultaat: meer omzet door efficiëntere inzet van de verschillende online verkoopkanalen.

Kanalen geschikt voor de product feed

De product feed kan ingezet worden om productinformatie te exporteren naar een groot aantal kanalen.
De feed maakt het mogelijk om het sturen van productinformatie te automatiseren.
Zo kun je de data feed gebruiken voor de volgende kanalen:

  • Google Shopping
  • Facebook Ads
  • Marktplaatsen zoals Amazon, Bol.com & Ebay
  • Vergelijkingssites zoals Beslist.nl, vergelijk.nl, kieskeurig.nl en Tweakers.net
  • Display remarketing
  • Affiliate marketing


Benieuwd welke kanalen nog meer interessant zijn voor jouw business?
Vraag dan hier direct hier de GRATIS marketplace potentie check aan!

Hoe gaan wij te werk?

Stap 1: Inventarisatie

Onze data feed specialisten zorgen dat de huidige beschikbare feed geoptimaliseerd wordt. Dit is belangrijk omdat alle informatie up-to-date en correct moet zijn. Daarnaast voorzien zij de feed van de juiste specificaties en zorgen ze dat de productdata zo uitgebreid mogelijk is.

Stap 2: Strategie

Bij het kiezen van de juiste kanalen is het belangrijk om te kijken naar jouw strategie. Samen met onze specialisten bepalen we welke kanalen het best aansluiten bij jouw doelstellingen.

Stap 3: Inzetten van de feed

Elke feed moet aangepast worden aan het kanaal waaraan het gekoppeld zal worden. Het is tenslotte belangrijk dat alle informatie juist wordt weergegeven.

Stap 4: Optimalisatie & onderhoud

Het is belangrijk om voortdurend de data te analyseren en te optimaliseren. Zo zorgen we altijd voor de beste resultaten.

Kosten van Feed management?

Afhankelijk van jouw wensen bekijken wij samen welke aanpak het beste is. Samen kijken we naar de huidige staat van jouw feed en de mogelijkheden voor het inzetten van de verschillende kanalen.
Zo kun je er voor kiezen om te beginnen met één kanaal of direct met meerdere. Samen met jou bepalen wij wat er voor nodig is. Zo krijg jij altijd een scherp en persoonlijke aanbieding. Nog geen feed? Geen probleem, samen kijken we waar jouw aanbod het beste tot zijn recht komt.

Benieuwd of jouw feed in orde is? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan direct vrijblijvend contact met ons op!

 

 

Voor feed management maken wij gebruik van Channable. Dit is dé feed managementtool die het mogelijk maakt om product feeds te koppelen aan meer dan 1000 verschillende kanalen. Als partner van Channable zijn wij in staat om snel en effectief jouw feed management op te zetten.

Enthousiast geworden? Plan een afspraak met ons in!