Krijg meer inzicht in bezoekersgedrag met enhanced e-commerce rapportages 

Ben je net een nieuwe webshop gestart en verwelkom je de eerste bezoekers in je webshop? Of beheer je een webshop die al een tijd actief is in de online wereld? In beide gevallen is het belangrijk om goed inzicht te hebben in de funnel van jouw bezoekers.

Waar standaard e-commerce alleen inzicht geeft in specifieke orders nadat deze zijn voltooid, geeft enhanced e-commerce inzicht in de volledige funnel van jouw bezoekers. De rapportages tonen dus niet alleen het pad van bezoekers die converteren, maar ook het pad van de bezoekers die niet converteren. Dit levert waardevolle inzichten op over de verschillende stappen in jouw webshop.

Enthousiast geworden?





Wat doet Prodos voor u?

Wensen inventariseren

Wij weten als geen ander dat iedereen verschillende doelen en informatiebehoeften heeft. Daarom gaan wij graag met jou om tafel om goed te bespreken welke wensen jij hebt en wat jij graag zou willen weten van je webshop bezoekers.

Plan van aanpak

Na het inventariseren van jouw wensen en doelen gaan wij aan de slag. We stellen een plan van aanpak op waar duidelijk wordt aangegeven welke werkzaamheden nodig zijn en wie dit op moet pakken. Daarnaast stellen we een planning op voor de implementatie.

Opstellen handleiding implementatie datalayers

Goed geïmplementeerde datalayers zijn cruciaal voor de werking van enhanced e-commerce. Wij stellen een handleiding op waarmee jouw IT-partner eenvoudig de juiste code kan toevoegen aan de webshop.

Google Tag Manager inrichten

Wanneer de datalayers zijn geïmplementeerd gaan wij aan de slag met het inrichten van Google Tag Manager. De juiste tags zorgen ervoor dat de informatie uit de datalayers wordt opgehaald en wordt verzonden naar Analytics.

Testen

Nu de datalayers zijn geïmplementeerd en Google Tag Manager is ingericht, testen wij of de rapportages in Google Analytics op de juiste manier van data worden voorzien. Mocht het nodig zijn, stellen we direct bij.

Opleveren

Wanneer na testen blijkt dat alles naar behoren werkt, lopen we samen met jou door de verschillende rapportages heen om te zorgen dat jij alle inzichten krijgt die belangrijk voor je zijn. Vervolgens leveren we in overleg met jouw IT partner enhanced e-commerce op.

Voorbeeld Enhanced Ecommerce Winkelgedrag

Winkel- en betaalgedrag

Zelfs met de beste producten en merchandising moeten het ontwerp en de techniek van jouw site voor een optimale gebruikerservaring zorgen, vanaf het bladeren naar producten en het vinden van specificaties tot en met het vullen van winkelwagentjes en het voltooien van transacties.

Het rapport ‘Winkelgedrag’ geeft een gedetailleerd overzicht van de betrokkenheid van gebruikers bij uw inhoud. Je vindt er gegevens over het bekijken van producten, over het toevoegen van producten aan winkelwagentjes (en het verwijderen van producten hieruit) en over het initiëren, verlaten en voltooien van transacties. Met dit rapport kun je belangrijke stappen van je funnel optimaliseren.

Het rapport ‘betaalgedrag’ toont een overzicht van de stappen die gebruikers doorlopen in het betaalproces. De stappen kunnen in de datalayers worden gedefinieerd zodat bijvoorbeeld al begonnen kan worden bij de winkelwagen. Met dit rapport krijg je inzicht in de efficiëntie van jouw checkout.

Productlijstprestaties enhanced ecommerce

Economische prestaties

De rapporten ‘productlijstprestaties en verkoopprestaties’ geven inzicht in in individuele orders en de prestaties van producten in productcategorieën. Zo kan in het rapport productlijstprestaties worden geanalyseerd hoe vaak gebruikers actief zijn binnen een bepaalde productcategorie.

Daarnaast kan het rapport inzicht geven in de prestaties van specifieke producten binnen hun categorieën. Dit kan leiden tot waardevolle inzichten waarmee de marketinginspanningen kunnen worden bijgestuurd.

Recente projecten

brunotti

Brunotti – No Matter The Condition

Prodos ondersteund Brunotti bij het verder ontwikkelen van de e-commerce omzet middels onder andere email marketing, social media advertising en conversie optimalisatie. Bekijk project
DVN-regie-GA-training

DVN Regie B.V.

Prodos verzorgt voor de Diabetesvereniging o.a. Google Analytics trainingen voor het team achter Voluitlevenmetdiabetes.nl, hét online platform voor mensen met diabetes. Bekijk project
Fromanteel Portfolio Item

Fromanteel Amsterdam

Implementeren van Enhanced Ecommerce om de volledige online funnel van Amsterdams horlogemerk Formanteel meetbaar en inzichtelijk te maken. Bekijk project

Enthousiast geworden? Vraag nu een gratis scan aan!

Neem contact op