Blijf verbeteren door het toepassen van conversie optimalisatie

U kunt natuurlijk het rendement van uw webshop of website verhogen door het aantal bezoekers te laten stijgen. Maar ook met hetzelfde aantal bezoekers kunt u uw rendement verhogen, door het conversiepercentage te verbeteren. Het conversiepercentage is de verhouding tussen het totaal aantal bezoekers dat uw webshop of website bezoekt en het aantal bezoekers die een aankoop of aanvraag doet. Door het aantal conversies op uw website te verbeteren, verhoogt u het rendement van uw website en de ROI (return-on-investment) van uw marketinginspanningen. Wacht dus niet met de start van een conversie optimalisatie traject!

Enthousiast geworden?





Wat doet Prodos voor u?

Wensen inventariseren

Wij weten als geen ander dat iedereen verschillende doelen en informatiebehoeften heeft. Daarom gaan wij graag met jou om tafel om goed te bespreken welke wensen jij hebt en waar jij graag naartoe wilt groeien.

Analyse huidige situatie

Aan de hand van jouw wensen gaan wij aan de slag met het analyseren van de huidige situatie. We lopen grondig door de website heen en noteren alle punten die ons opvallen. Deze punten bespreken we met elkaar om vervolgens te komen tot een plan van aanpak.

Plan van aanpak

In het plan van aanpak zetten wij uiteen welke stappen ondernomen moeten worden om de resultaten te verbeteren. Denk hierbij aan de inzet van verschillende A/B testen, benodigde wijzigingen aan de website en content creatie. Daarnaast wordt vastgesteld welke conversies belangrijk zijn.

A/B testing

Wij zetten verschillende A/B tests op om snel en eenvoudig tot de juiste conclusies te komen. Wanneer na analyse blijkt dat de test versie doorgevoerd moet worden op de live versie, begeleiden wij dit traject. Deze tests toetsen een hypothese die wij baseren op verschillende verbeteringen ten behoeve van de gebruikerservaring en psychologische overtuigingstechnieken.

Analyse en rapportage

Wij zijn van mening dat rapportages leesbaar en begrijpbaar moeten zijn voor iedereen. Gedurende het traject analyseren wij doorlopend de resultaten en rapporteren deze in begrijpelijke taal.

CRO_Analytics

Grondige Website Analyse

Het inzetten van Google Analytics en het op de juiste manier interpreteren van de webshop statistieken geeft waardevolle informatie over het gedrag van uw bezoekers op uw website. Wij kunnen deze data maandelijks voor uw website of webshop analyseren. Op basis van deze statistieken, marktinformatie en onze ervaring verbeteren wij de conversie.

Conversie Optimalisatie Tools

Bij het verbeteren van de conversie van uw website is een ding ontzettend belangrijk: testen! Tijdens het testen kunnen er bijvoorbeeld verschillende versies van een pagina worden getoond aan verschillende bezoekers.
Prodos maakt gebruik van verschillende tools om het conversiepercentage van uw website te testen. Dit zijn onder andere

  • Visual Website Optimizer
  • Google Analytics Experimenten
  • SurveyMonkey
  • Optimizely

Recente projecten

Wildthings

Wildhings een sieradenmerk "inspired by the tough and sweet girls". Ontworpen in Amsterdam en handgemaakt met vakmanschap in Bali. Prodos helpt Wildthings met het uitbreiden van de e-commerce omzet via diverse kanalen in meerdere landen. Bekijk project
LinkPizza

LinkPizza

LinkPizza is Nederlands grootste marktplaats voor authentieke sponsored content waar adverteerders en influencers elkaar vinden. Voor Linkpizza verzorgd Prodos de leadgeneratie. Ook denken wij mee op strategisch en uitvoerend niveau. Bekijk project
van de Velde

Van de Velde

Prodos ondersteunt Van de Velde bij het lanceren van diverse e-commerce platformen voor de merken van Van de Velde en de marketingactiviteiten hier omheen. Bekijk project

Enthousiast geworden? Plan een afspraak met ons in!

Neem contact op