Het Engelse merk Lazy Susan Garden Furniture focust zich op de productie en (online) verkoop van hoogwaardige aluminium tuinmeubels in Europa. Het bedrijf ontwerpt en produceert de producten zelf en verkoopt ze direct aan de consument via de webshop in meer dan 7 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hampshire Zuid-Engeland, maar heeft webshops in Nederland, Frankrijk, België, Duitsland, Italië én Frankrijk.

  • Doelvraag/uitdaging

    Lazy Susan zag een grote organische groei in de webshops in Europa, maar beschikte niet over de expertise en middelen om daar een gedegen marketing strategie op te zetten en uit te voeren. Het bedrijf heeft als doel om binnen 5 jaar uit te groeien tot marktleider in de verkoop van onderhoudsvrije tuinmeubelen. Dit willen ze bereiken door per land een specifieke strategie en aanpak te formuleren en deze aan de hand van een strakke roadmap succesvol op te schalen.
  • Strategie & aanpak

    Nadat Lazy Susan deze vraag bij ons had neergelegd, zijn wij specifiek gaan kijken naar de huidige situatie en wat er nodig is om naar de gewenste situatie toe te groeien. Aan de hand van onze in-house ontwikkelde ‘Prodos Growthmap’ hebben we daarna gezamenlijk per land afgestemd waar de focus op moet liggen en hoe de rolverdeling eruit komt te zien. Hierbij is Prodos niet alleen strategisch, maar ook uitvoerend verantwoordelijk voor de e-commerce groei in alle Europese landen.
  • Kanalen

    E-mailmarketing, marketing automation, social advertising, conversie optimalisatie, content marketing, SEO, SEA. Buiten deze online marketing kanalen helpt Prodos Lazy Susan ook met het opzetten van een lokaal kantoor in Nederland en het vinden van de juiste lokale partners in de verschillende focus landen in Europa.

Behaald Resultaat

In de eerste 5 maanden van de samenwerking groeide omzet in de landen met de meeste prioriteit met 208% en 161% ten opzichte van het voorgaande jaar. Dit kwam door zowel in stijging in het aantal orders als een toegenomen algemene orderwaarde. Deze groei werd vooral gedreven door optimalisaties binnen de kanalen Paid Search en Organic Search.


Daarnaast zorgde een uitgebreid CRO-analyse en advies traject ervoor dat de conversieratio op de website toenam met 47% waardoor het rendement op het geïnvesteerde marketingbudget steeg met 30%.

Toelichting

Per land is gekeken welke groeimogelijkheden er zijn en wat daar voor nodig is. Aan de hand daarvan hebben we een actieplan opgezet en zijn we aan de slag gegaan met het uitvoeren van de verschillende activiteiten. Hierbij hebben we focus aangebracht op activiteiten die gericht zijn op acquisitie en op monetisatie. Kanalen en activiteiten zoals e-mailmarketing, marketing automation, conversie optimalisatie, Google advertising en contentmarketing spelen daarbij een belangrijke rol. De voortgang en resultaten worden iedere twee weken besproken, waarbij de focus ligt op het seizoen maart tot en met september.

Boost your growth?

Zijn jullie klaar om jullie groei een boost te geven en Wil je weten wat wij voor jullie kunnen betekenen? Neem dan contact op met Pieter@Prodos.nl. Natuurlijk kun je ook ons contactformulier invullen en Let’s Talk!

Diensten

Content marketing

Content is king. Content marketing is meer dan alleen maar het schrijven van creatieve teksten. Met goede content marketing bied…

Lees meer

E-mailmarketing

Marketing automation

E-mail is al jaren één van het meest populaire en succesvolle kanaal om je klant of prospect te benaderen. Maar…

Lees meer

Marketing automation

Marketing Automation

Marketing automation is een discipline, waarmee je met behulp van een tool de effectiviteit van marketing verhoogt op meerdere online…

Lees meer

Interesse of vragen?

Let's talk!