Douche Concurrent staat voor een ruim en voordelig assortiment

Douche Concurrent is een sanitairwinkel die naast twee fysieke winkels ook online sanitair in Nederland en België verkoopt. Opgericht in 2009 en direct gestart met een Nederlandse webshop om in 2013 ook naar België uit te rollen. Na een succesvolle online start was het openen van showrooms de logische volgende stap.

Douche concurrent bedient niet alleen de consumentenmarkt maar ook de zakelijke markt.

  • Uitdaging

    Douche Concurrent wilde haar online omzet, in de sterk competitieve markt waarin zij opereren, vergroten. Zelf beschikte zij niet over de expertise en middelen. Onze kennis op het gebied van online marketing kanalen en website optimalisatie sloot perfect aan en samen zijn wij deze uitdaging aangegaan.
  • Strategie & aanpak

    Om de online groei te realiseren hebben we samen met Douche Concurrent mogen experimenteren met onder andere de content indeling van de productpagina’s. 🔎 We stelden vast dat een mogelijk punt van frictie de indeling van de huidige pagina’s was. De belangrijkste informatie over een product stond (te) ver naar onder op de pagina, waardoor veel bezoekers deze informatie niet gemakkelijk konden vinden.

    Dit leidde tot de volgende hypothese: “Door de productbeschrijving en specificaties meer te laten opvallen en minder nadruk te leggen op afleiding, zullen gebruikers eerder doorgaan naar de volgende stap en uiteindelijk sneller een aankoop doen.”
  • Behaald Resultaat

    Door te testen met verschillende posities van de specificaties en productinformatie ten opzichte van de de cross- en upsell balk, hebben wij een variant weten te maken die maar liefst een uplift van ⬆️10,95% aan conversie en ⬆️11,25% in opbrengst per sessie wist te realiseren. Dat noemen wij nou succes!

Boost your growth?

Zijn jullie klaar om jullie groei een boost te geven en wil je weten wat wij voor jullie kunnen betekenen? Neem dan contact op met Pieter@Prodos.nl. Natuurlijk kun je ook ons contactformulier invullen en Let’s Talk!

Diensten

Om deze groei te realiseren hebben wij gebruik gemaakt van de beschikbare data om te bepalen welk ontwerp van een pagina het best in elkaar zit. Om vervolgens A/B testing toe te passen.

Accountverantwoordelijke

Interesse of vragen?

Let's talk!