Dokter.nl is de grootste gezondheidscommunity van Nederland. Het platform legt de focus op gezond zijn en gezond blijven. Met ruim 20 jaar aan ervaring streeft dokter.nl er naar om goede gezondheid en welzijn voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar te maken. Dit doet dokter.nl door het creëren van een toegankelijk platform, laagdrempelig forum, informatieve artikelen en medische dossiers over allerlei onderwerpen. Ook is dokter.nl de plek om een specialistische zorgvraag te stellen aan één van de zorgprofessionals.

  • Uitdaging

    Er waren meerdere uitdagingen waarom dokter.nl opzoek was naar een marketingpartner. Enerzijds was er behoefte aan een gedegen strategie waarbij zichtbaarheid en het aantrekken van relevant verkeer een belangrijke rol speelt en anderzijds was er behoefte aan meer interactie en conversie op de website, opgevolgd door effectieve e-mail campagnes. De vraag die Dokter.nl aan ons gesteld heeft was: “Hoe kan dokter.nl zo snel mogelijk doorgroeien tot het grootste en meest interactieve gezondheidsplatform van Nederland?”
  • Aanpak

    Een ambitieuze uitdaging die wij graag op wilde pakken. We zijn de samenwerking gestart met een inventarisatie. Hierbij is kritisch gekeken naar de huidige situatie gevolgd door gesprekken met alle stakeholders. Op basis daarvan zijn we gestart met een website- en SEO-analyse. Beide analyses waren het vertrekpunt voor verdere activiteiten en zorgde dat de focus op de juiste werkzaamheden lag. Bij de SEO-analyse lag de nadruk sterk op het verbeteren van de organische vindbaarheid en het goed omgaan met de nieuwe Google updates. De website scan was het vertrekpunt voor verdere verbeteringen aan de website ten behoeve van de community, interactie op het platform en de uiteindelijke conversie. Zowel het verbeteren van de website als de organische vindbaarheid zijn doorlopend.

Behaald Resultaat

Dankzij de doorlopende SEO-werkzaamheden heeft Dokter.nl de juiste maatregelen kunnen treffen om niet negatief getroffen te worden door de nieuwe updates van Google. Daarnaast is de vindbaarheid op relevante zoekwoorden flink verbetert en heeft het platform enkele honderden topposities. Ook is de interactie op de website met ruim 70% gestegen, waarbij de nadruk lag op het stimuleren van deelname aan discussies en het blijven hangen op het platform. De gemiddelde sessieduur is daarbij ruim verdubbeld.

Toelichting

De samenwerking met Dokter.nl loopt al enkele jaren, waarbij er structureel gewerkt wordt aan een verbeterde vindbaarheid en een effectief platform. Deze samenwerking is daardoor al heel lang succesvol en inmiddels ook uitgebreid met de andere labels die onder Dokter.nl vallen. Deze labels zijn; arts.nl, huisarts.nl en deonlinezorgzus.nl.

Diensten

Content marketing

Content is king. Content marketing is meer dan alleen maar het schrijven van creatieve teksten. Met goede content marketing bied…

Lees meer

E-mailmarketing

Marketing automation

E-mail is al jaren één van het meest populaire en succesvolle kanaal om je klant of prospect te benaderen. Maar…

Lees meer

Interesse of vragen?

Let's talk!