Tot wel twee keer betere ROI door een verbeterde accountstructuur

Bij Charlie Temple, een online pure-player in de competitieve brillenmarkt, vinden ze dat het kopen van een bril leuk en makkelijk moet zijn en dat iedereen een bril van de beste kwaliteit moet kunnen kopen, zonder een fortuin uit te geven.

Charlie Temple is de hele wereld over gereisd om erachter te komen hoe je de perfecte bril maakt. Ons avontuur bracht ons naar Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan en China. Hier ontdekten we al snel dat de prijs flink lager zou kunnen wanneer we alles zelf zouden doen.

Daarom ontwerpen we onze eigen brillen, laten we onze monturen maken bij de beste fabrikant en slijpen we al onze glazen in ons eigen glasatelier in Rotterdam. Zo zorgen wij ervoor dat jij een bril van topkwaliteit voor de beste prijs kunt kopen.

  • Uitdaging

    Charlie Temple is bezig met het veroveren van de DACH landen, bestaande uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Om verder te kunnen groeien in een competitieve markt moeten de campagnes winstgevend worden om zo een solide basis te leggen voor groei. Om deze basis te leggen, is het nodig om de campagnes en de website te optimaliseren met lokale marktkennis.
  • Strategie

    De Google Advertentie campagnes van Charlie Temple zijn klaar voor een totale herinrichting, om zo beter te kunnen sturen op bedrijfsdoelstellingen en optimaal gebruik te maken van de nieuwe innovaties van Google op het gebied van automatisering. Prodos heeft de campagnes opnieuw ingedeeld om deze beter in lijn te laten liggen met de bedrijfsdoelstellingen van Charlie Temple. Vervolgens zijn de zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s aangepast om beter aan te sluiten lokale klantreis van de consument te optimaliseren.

Toelichting

Zoekmachinemarketing gaat al lang niet alleen meer over zoekwoorden. Google gebruikt meer dan 200 verschillende signalen om te bepalen of een specifieke zoeker, die een bepaald zoekwoord gebruikt, relevant is voor jouw campagne. Om hier optimaal gebruik van te maken moeten de campagnes gegroepeerd zijn rondom duidelijk doelstellingen en moet je Google voorzien van de juiste input om de relevantie afweging zo goed mogelijk te maken.

Daarom hebben wij samen met Charlie Temple het account opnieuw ingericht en gebruik gemaakt van:

  • Smart Shopping
  • Automated bidding
  • Campagnes ingedeeld op funnel stappen met bijbehorende (micro-)conversies
  • Passende ROAS targets per campagne
  • Custom audiences
  • RSA advertenties en dynamische advertentiegroepen

Prodos heeft hierin zowel de rol van consultant opgepakt, om samen de strategie uit te werken, als de handen geleverd om de strategie uit te voeren. Dit is uitgevoerd in samenwerking met native Duitse zoekmachine marketeers.

Behaald Resultaat

De return on ad spend (ROAS) van de campagnes was in het eerste kwartaal van 2021 ruim verdubbeld (135%) ten opzichte van het eerste kwartaal van het jaar ervoor. Doordat er een relevantere doelgroep bereikt werd, steeg de conversie met 95% én stegen het aantal transacties. De campagnes draaien nu positief bij aan de marge en vormen een solide basis om verder te groeien in De DACH landen.

Diensten

E-commerce

E-commerce

Ben je net een nieuwe webshop gestart? Of beheer je een webshop die al een tijd actief is in de…

Lees meer

Account verantwoordelijke

Wilco den Boef

Business Development Consultant

Wilco denkt graag met je mee in het vertalen van jullie bedrijfsdoelstellingen en wensen in een online campagne. Heb je een online uitdaging? Zoek niet verder en neem contact op met Wilco en hij helpt je verder.

Interesse of vragen?

Let's talk!