Blog
We houden je graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, sales en bedrijfsgroei binnen de B2B branche. Daarnaast delen we graag onze eigen kennis en ervaring met jou.
SEO trends en veranderingen van Google in 2018
Zoekmachinemarketing als markt is enorm aan verandering onderhevig en dit feit zagen we ook terug in 2017. Zo zagen we Google het afgelopen jaar onder andere de nieuwe AdWords interface …
Lees meerJouw website klaarmaken voor voice search?
Google komt in januari 2018 met nieuwe richtlijnen voor het beoordelen van de kwaliteit van zoekopdracht die worden uitgevoerd middels Google Assistant en Voice Search. Met deze nieuwe richtlijnen zorgt …
Lees meerWoocommerce of Magento? Welk platform past het beste bij uw webshop?
Wilt u een webshop starten of een bestaande webshop overzetten naar een nieuw systeem? Dan volgt er een belangrijke keuze. Voor welk systeem gaat u kiezen? Hiervoor is genoeg keuze. …
Lees meerGoogle Chrome gaat advertenties blokkeren vanaf 15 februari
Vanaf 15 februari gaat Google Chrome advertenties blokkeren die niet voldoen aan de standaard van de Coalition for Better Ads. Sommige advertenties worden niet langer getoond aan gebruikers die de laatste versie van Google Chrome (Ruim 50% van de browser markt!) gebruiken.
Lees meerGoede doelen opgelet: Grote veranderingen in Google Ad Grants
Op 1 januari vinden er een aantal belangrijke wijzigingen plaats in de voorwaarde van Google Ad Grants. Binnen het Google Ad Grants programma stelt Google advertentiebudget beschikbaar voor non-profit organisaties …
Lees meer4 onmisbare gratis Google tools voor iedere website en webshop
Google is voor veel websites in Nederland een van de belangrijkste bronnen van verkeer. Maar naast de zoekmachine en Google Adwords zijn er nog veel meer Google tools die webshop/website …
Lees meerGoogle Attribution
Op 13 en 14 september 2017 vond het grootste digital marketing evenement van Europa plaats in Keulen: Dmexco. Uiteraard waren wij namens Prodos aanwezig op dit evenement om inspiratie op te doen en te inventariseren wat de grootste trends zijn. In dit blog vertellen we jullie meer over de nieuwste tool van Google: Attribution.
Lees meerNieuwe features in Google Adwords: Promotie extensies, aangepaste intentiedoelgroepen en advertentievarianten
Net voordat de Black Friday gekte gaat beginnen lanceert Google een aantal nieuwe features in Google Adwords. Met deze features geeft Google marketeers nog meer mogelijkheden om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste potentiële klant te laten zien.
Lees meerDe Grootste SEA trends en ontwikkelingen in 2017 tot nu toe
Vorig jaar was overduidelijk het jaar waarin mobiel echt dominant werd en het jaar waarin Google belangrijke wijzigingen doorvoerde zoals de terugkeer van device bidding en de invoering van uitgebreide tekst advertenties. Inmiddels zijn we halverwege 2017 en ook dit jaar zijn er weer veel dingen veranderd in de zeer bewegelijke SEA markt. Tijd om de belangrijkste ontwikkelingen en trends tot nu toe op een rijtje te zetten.
Lees meer