Deel dit artikel:

8 Tips voor succesvol LinkedIn adverteren

Van LinkedIn Advertising wordt vaak gedacht dat het duur is, maar eigenlijk valt dit wel mee. Het klopt dat de Cost per Click een stuk hoger ligt dan bij adverteren op Facebook. Maar uiteindelijk gaat het niet om de kosten per klik, maar om wat het oplevert. LinkedIn is een relevant platform voor bedrijven om op zoek te gaan naar nieuwe medewerkers, klantrelaties te onderhouden of om in contact te komen met potentiële klanten. Daarnaast is het zeer geschikt om je merk uit te dragen om zo merkvertrouwen op te bouwen. Dus hét perfecte kanaal voor B2B marketing.

Adverteer je al op LinkedIn en ben je benieuwd hoe je dit succesvoller kan doen? Lees dan snel mijn 8 tips voor succesvol adverteren op LinkedIn.

1. Testen, testen en nog meer testen

Test alles! Het maakt niet uit welke producten je gebruikt, hoe groot je campagne is of wat je budget is, maar gebruik verschillende headlines, advertenties, Call To Actions en visuals. Monitor vervolgens wat hiervan het beste presteert en optimaliseer op basis van deze resultaten..

2. Visuals zijn de nieuwe headlines

Zorg ervoor dat je aan elke advertentie een aantrekkelijke visual toevoegt. Uit een onderzoek van LinkedIn zelf blijkt dat de juiste afbeelding de CTR bijna kan verdubbelen!

3. Doe een test-run met je gesponsorde content

Gebruik je LinkedIn Bedrijfspagina als een proeftuin voor potentieel gesponsorde posts. Promoot hier de best presterende posts. Deze hebben namelijk al bewezen goed te werken bij je bestaande publiek.

4. Maak gebruik van gematchte doelgroep

Bij het opzetten van een campagne in LinkedIn zal LinkedIn je, gebaseerd op de doelgroep die je hebt geselecteerd en de concurrentie, een gematchte doelgroep geven met een voorgesteld bod. LinkedIn adviseert om 70% van je budget te geven aan conversie gerichte advertenties en 30% aan meer upper funnel.

TIP: wil je een hogere CTR én meer conversies? Zorg dan dat je boven de Suggested Range biedt. Zo zagen ze bij LinkedIn een stijging van 15% in CTR en een stijging van 27% conversies door 10% boven het bereik te bieden.

5. Gesponsorde content & InMails

Je creëert de beste awareness door meerdere kanalen in te zetten. Een goede manier om dit te doen is door gesponsorde content in combinatie met gesponsorde InMails in te zetten. Deze combinatie zorgt voor een hogere CTR en een stijging in de open rates.

6. LinkedIn Retargeting

Binnen LinkedIn kun je doelgroep retargetten vanuit 3 bronnen: websiteverkeer, lead gen forms en video ads.

  • Retargeting websiteverkeer
    Mensen die jouw website hebben bezocht hebben duidelijk al interesse getoond in jouw merk, maar hebben net dat extra zetje nodig om over te gaan tot een conversie. Je zou deze doelgroep kunnen retargetten met bijvoorbeeld een unieke actie.
  • Retargeting video ads
    Een andere relevante doelgroep om te retargetten is op basis van post engagement. Heb jij bijvoorbeeld een toffe video gedraaid en wil je degene die interactie hebben vertoond op jouw video graag verder door de funnel trekken? Dan kan dat! Je kunt kiezen voor een doelgroep op basis van 25, 50, 75 of 100 procent.
  • Retargeting lead gen forms
    Heb jij een led gen campagne gedraaid maar heeft niet elke click geleid tot een inschrijving? Dan is het relevant om deze ‘clickers’ opnieuw targetten. Waarschijnlijk voelen ze zich nog niet betrokken genoeg en moet je een stapje terug in de funnel. Geen probleem, want door de klikkers te retargetten kun je ze met een meer laagdrempelige ad opnieuw benaderen.

7. Houd je copy kort & krachtig

Zorg ervoor dat je copy kort en bondig is. Het advies is om 150 tekens of minder binnen een advertentie te gebruiken. Dit levert het beste resultaat op.

8. Vind je perfecte doelgroep

Je wilt ervoor zorgen dat je doelgroep groot genoeg is om significant te zijn, maar klein genoeg om nog steeds relevant te zijn. De meest succesvolle campagnes hebben daarom een doelgroep range van 60.000 en 400.000 personen.

Conclusie

Zo, nu is het jouw beurt! Met deze 8 tips kun je direct aan de slag met het opzetten van een succesvolle LinkedIn-campagne. Good luck! Wil je meer weten over adverteren op LinkedIn of ben je benieuwd naar welke mogelijkheden er liggen voor het uitbesteden hiervan? Neem dan hier contact met ons op.

Als Online Marketing Specialist, met een voorliefde voor fashion, is Tirza de social advertising topper die jouw doelgroep weet te bereiken, boeien en binden!