Waarom SEO?

97% van alle internetgebruikers maakt gebruik van zoekmachines. Het is dus belangrijk om goed vindbaar te zijn. Het optimaliseren van je website zorgt ervoor dat je bouwt aan een duurzame groei van websitebezoekers. Hierdoor zorg je dat je op de lange termijn een groeiend concurrentievoordeel behaalt en ondersteun je jouw marketingmix met een uitstekend vindbare website.

Voordelen SEO

  • Meer relevant verkeer naar je website
  • Betere zichtbaarheid
  • Duurzame groei
  • Versterkt je andere marketingkanalen

SEO in de praktijk

Zoekmachine optimalisatie omvat alle activiteiten die erop gericht zijn om een website beter vindbaar te maken in de zoekresultaten. Het ultieme doel hierbij is voor alle belangrijke en relevante zoekwoorden de nummer 1 positie te bereiken én vast te houden. Maar welke activiteiten voeren wij uit om de websites van onze klanten effectief te laten scoren in de zoekmachines?

Dat doen we door op drie hoofdgebieden acties te definiëren. Het belangrijkste hierbij is dat we de juiste informatie leveren en een ultieme gebruikerservaring. Deze acties bepalen we op basis van een nulmeting. De nulmeting bepaald namelijk het vertrekpunt, zodat we gericht waarde kunnen toevoegen daar waar nodig én we de voortgang goed kunnen monitoren. De drie hoofdgebieden definiëren wij als: Content, Autoriteit en Techniek.

  • Techniek


    Dit omvat alles omtrent de technische staat van de website. Het is de basis van SEO en wordt ook wel eens on-site SEO genoemd. Hierbij kijken we specifiek naar laadtijd, responsive design, onnodige code, leesbaarheid en een veilig verbinding en omgeving. Dit onderdeel heeft veel raakvlakken met development.
  • Content


    De tweede pijler, gaat in op de content die op de website te vinden is. Sterke content is belangrijk in de stroom van informatiedeling. Hierbij wordt niet zozeer gekeken naar de hoeveelheid content, maar meer naar de relevantie en de leesbaarheid. Ook is het belangrijk dat de content de juiste structuur heeft, zodat deze zowel door de zoekmachine als door de bezoeker eenduidig begrepen wordt.
  • Autoriteit


    De laatste en derde pijler van SEO gaat over de autoriteit van de website. Autoriteit is belangrijk omdat dan eerder wordt aangenomen dat wat jij zegt waar is. De autoriteit wordt bepaald op basis van hoeveel websites naar jouw website doorverwijzen en wat de kwaliteit van deze doorverwijzingen is. Deze vorm SEO wordt ook wel Off-site SEO genoemd. Een belangrijke activiteit binnen deze pijler is Linkbuilding. Hierbij bouw je op basis van relevante content en partners aan een sterk ‘linkprofiel’ van de website. Hierdoor wordt de website door de zoekmachines gezien als autoriteit.

SEO tools

Om effectief te werken aan het verbeteren van de online zichtbaarheid in de zoekmachine is het belangrijk om de juiste tools te gebruiken. Enerzijds gebruiken we tools om de voortgang te monitoren en anderzijds om de activiteiten uit te voeren. Voor het beste resultaat werken wij samen met:

Wat kan Prodos voor jou betekenen?

Wil jij met jouw website hoog in Google staan, wanneer men op zoek is naar jouw product of dienst? Neem dan contact op met één van onze zoekmachine experts.

Let's Talk!